Vészleszállás iskolakörön történő motorleállás miatt

Motorleállás esetén motoros repülőgépünket azonnal vitorlázó siklógéppé kell változtatnunk és ekkor előkerül az, hogy mennyi is a siklószáma és annak ideális sebessége. Nem árt, ha tudjuk, mennyi az optimális siklósebességünk, mert azon kell tartani a sebességmérőt ahhoz, hogy a legnagyobb föld feletti távolságot megtéve visszaérjünk a reptérre vagy kiszemelt kényszerleszálló területre.

Ha iskolakörön vagyunk és repülőgépünk siklószáma megengedi, akkor abban a pillanatban mikor a motor teljesítmény csökkenését észleljük – a magas tereptárgyak kerülésével – a reptér felé fordulunk. Bárhol is vagyunk az iskolakörön, egyből fordulunk, mert inkább a reptér fölött vagy a reptér közvetlen közelében dobjuk el a magasságot, mint a reptértől távolabb. Arra persze figyelni kell, hogy közben ne keresztezzük mások útját, de ez nem azt jelenti, hogy mi adunk neki elsőbbséget, mivel a kényszerhelyzetben lévő gépnek elsőbbsége van minden más járművel szemben, – főleg ha ezt rádión is jelezte – hanem csak azt, hogy figyeljünk!

 

Állítsd át és nézd HD-ben!


Tovább olvasom >>

Megosztás a Facebook-on

Leave a Comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .