Könnyű légijármű pilóta jogosítás (LAPL)



Szeretnél motoros pilóta engedélyt 2.000.000 Ft helyett
CSAK 1.250.000 Ft-ért!

Ha szeretnél kb. 700 ezer forintot spórolni a pilóta szakszód megszerzésén, akkor olvasd tovább!

A jelenlegi jogszabály lehetővé teszi, hogy egy úgynevezett "könnyű légi járműre érvényes pilóta-szakszolgálati engedélyt (angolul: Light Aircraft Pilot Licence, rövidítve: LAPL)" szerezz, amellyel minden maximum 2.000 Kg felszállósúlyú és maximum 1 pilóta és három utas befogadására alkalmas, egymotoros repülőgépet vezethetsz.

Ebbe beleférnek a legelterjedtebb kisrepülőgépek úgy, mint:

  • Cessna típusok (C-150, C-152, C-172, C-182)
  • Diamond típusok (DA20 Katana, DA40)
  • Piper PA-28
  • Motoros-vitorlázógépek (pl. Falke)

Ezekkel már el tudod vinni az ismerőseidet, barátaidat, párodat is repülni.

Miért olcsóbb?

Mert a megszokott 45 óra repülés helyett elég csak 30 órát repülni ahhoz, hogy megkapd a szakszódat. Semmi megkerülés, semmi illegális nincs benne pusztán a kevesebb kötelező repült óraszám miatt lesz a szakszód is kb. 700 ezer forinttal olcsóbb.

Feltételek:

Minimális életkor: első egyedül repülés előtt 16 év, szakszolgálati engedély kiadása pedig a 17. életévtől.

Repülőorvosi természetesen kell hozzá.

Ha később tovább szeretnél lépni nagyobb repülőgépek felé, akkor egy továbbképzéssel megteheted.

Ha felkeltette a dolog az érdeklődésed akkor érdemes megkeresni a Pannon Air Service Kft-nél a Szász Gábort (telefon: 30 / 520 07 92) aki minden további kérdésedre választ fog adni.

Náluk ez a képzés most csak 3990 euró árért elérhető!

A képzés az ezen a képen látható DV20 Katana típuson fog zajlani. Természetesen lesz benne egyedül repülés is és valamennyi útvonalrepülés is.

 

DV20 katana canopy open


Részletek:

 

1. A könnyű repülőgép (LAPL) tanfolyam célja

Az LAPL képzés célja, hogy a képzésben részt vevő növendék pilóta képes legyen parancsnokpilóta feladatkör ellátására, legfeljebb 2000 kg engedélyezett felszálló tömegű egy motoros, dugattyús repülőgépen és/vagy motoros vitorlázó repülőgépen (TMG), maximum 3 utas szállítására úgy, hogy a légijármű fedélzetén 4 személynél több soha nem lehet, nem kereskedelmi célú üzemeltetésben.

 

1.2 A tanfolyamra jelentkezés követelményei

 

2.1 Minimális életkor:

A növendék pilótának az első egyedül repülés előtt be kell tölteni a 16 éves kort. A LAPL kiadása előtt a növendék pilótának be kell tölteni a 17 éves kort.

 

2.2 Egészségügyi követelmények:

A jelentkezőnek érvényes 1. vagy 2. osztályú repülőorvosi minősítéssel kell rendelkeznie a tanfolyam megkezdése előtt.

 

2.3 Végzettségi előfeltételek

A tanfolyamra jelentkezőnek legalább alapfokú iskolai végzettséggel kell rendelkezni.

 

2.4 Egyéb követelmények

A LAPL alapképzés elméleti részét tartalmazó tanfolyam elvégzése után a növendéknek a Légügyi Hatóságnál elméleti vizsgát kell tenni. A növendék pilóta egyedül kizárólag egy repülés oktató felhatalmazásával és felügyelete alatt repülhet.

A gyakorlati időből legalább 15 óra kétkormányos képzés és legalább 6 óra felügyelt egyedül repülési időt, amely tartalmaz legalább 3 óra időtartamú egyedüli útvonal-repülési időt, benne legalább 1 útvonalrepüléssel, amely nem kevesebb, mint 150 km (80 NM) hosszúságú, és amelynek folyamán egy teljes megállással végződő leszállást kell egy az induló repülőtértől eltérő repülőtéren végrehajtani.

Az LAPL jogosultság megszerzéséhez az össz repült idő minimum 30 óra.

 

A LAPL és PPL A szakszó összehasonlítása
(és a különbségek a két szakszó között)

 

  Könnyű motoros repülőgép pilóta jogosítás
(LAPL)
Motoros repülőgép pilóta jogosítás
(PPL A)
Képzés során teljesíteni kell: Minimum 30 óra repült időt, mely tartalmaz 6 óra egyedül repülést, amiből 3 óra időtartamú egyedüli útvonal-repülési időt. Minimum 45 óra repült időt, mely tartalmaz 10 óra egyedül repülést, amiből 5 óra időtartamú egyedüli útvonal-repülési időt.
Teljesítendő útvonalrepülés a jogosítás megszerzéséhez: Legalább 1 olyan útvonalrepülés, amely nem kevesebb, mint 150 km (80 tengeri mérföld) hosszúságú, és amelynek folyamán egy teljes megállással végződő leszállást végez a növendék az induló repülőtértől eltérő másik repülőtéren. Legalább 1 olyan útvonalrepülés, amely nem kevesebb, mint 280 km (150 tengeri mérföld) hosszúságú, és amelynek folyamán kettő teljes megállással végződő leszállást végez a növendék az induló repülőtértől eltérő két másik repülőtéren.
Jogosultságai: Parancsnok pilóta feladatkör ellátása, legfeljebb 2000 kg engedélyezett felszálló tömegű egy motoros, dugattyús repülőgépen és/vagy motoros vitorlázó repülőgépen (TMG).


Nem kereskedelmi célú repülést végezhet maximum 3 utas szállítására alkalmas légijármű fedélzetén (vele együtt max. 4-en lehetnek a gépen)

Nem kereskedelmi tevékenységben parancsnok pilóta vagy másodpilóta feladatkör ellátása motoros repülőgépen vagy motoros-vitorlázógépen.

 

Egyéb: Nappali (VFR) látvarepülési szabályok szerinti repülés lehetséges EU országokon belül.


Éjszakai képesítés megszerezhető (NVFR képesítés).

Időjárási minimumok:

  • Nem ellenőrzött légtérben: minimum 1,5 km-es látástávolság.
  • Ellenőrzött (C,D,E) légterekben: minimum 5 km-es látástávolság.
Nappali látvarepülési szabályok (VFR) szerinti repülést EU országokon belül és azon kívül is (pl. USA, Ausztrália, stb).


Éjszakai képesítés megszerezhető (NVFR).

Időjárási minimumok:

Nem ellenőrzött légtérben: minimum 1,5 km-es látástávolság.

Ellenőrzött (C,D,E) légterekben: minimum 5 km-es látástávolság.

Érvényesség: "Nem lejáró, élethosszig tartó" (magyarán ameddig az orvosid engedi repülhetsz, ha a minimális repült óraszámot teljesíted hozzá.) "Nem lejáró, élethosszig tartó" (magyarán ameddig az orvosid engedi repülhetsz, ha a minimális repült óraszámot teljesíted hozzá.)

 

Minden további kérdésre szívesen válaszolunk, melyhez keress engem vagy a Szász Gábort.

 

FONTOS!

Ha a Gábort hívod a Pannon Air-nél, akkor kérlek jelzed neki, hogy a repulogepvezeto.hu-n olvastál erről a lehetőségről, így Te is segíted a közös munkánkat!

Köszönjük!

Üdvözlettel,

Tarnóczi Sándor

+36 30 / 222 80 66

sandor(kukac)repulogepvezeto(pont)hu

 

Megosztás a Facebook-on

Leave a Comment