Leszállás végrehajtása motoros repülőgéppel

“Hosszú kilebegtetés = szép leszállás!”

Tartja a mondás és ha ezt betartjuk akkor a leszállást nagyon elrontani nem lehet, már csak köré kell tenni a megfelelő tevékenységeket (fékszárny, rádiózás, stb) és kész is vagyunk.

Alapvetően két féle leszállást különböztetünk meg. Az egyik az orrfutós, a másik a farokfutós géppel való leszállás.

Melyik mit jelent?

  • Orrfutós egy repülőgép ha két erős főfutóműve a repülőgép súlypontja UTÁN van és elöl csak egy kevésbé terhelhető futómű van.

  • Farokfutós (vagy más néven farokkerekes) a repülőgép, ha az erős főfutói a repülőgép súlypontja ELŐTT vannak és hátul csak egy gyengébb kis futómű van.

Melyikkel, hogyan kell leszállni?

A talaj fölé való besiklás mindkét esetben ugyanúgy történik, sőt még a kilebegtetés is, csupán az a nagy különbség, hogy farokfutós géppel 3 pontra illik leszállni (a 2 főfutóra és a hátsó farokfutóra egyszerre) az orrfutós géppel pedig csak két pontra (csak a 2 főfutó fogjon talajt), az orrfutót földetéréskor a levegőben kell tartani.

Olvasd tovább >>

Megosztás a Facebook-on

Leave a Comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .