Amennyiben nem kiengedhető futóműves a repülőgépünk vagy nincs üzemképes rádiónk, úgy az 1,2,3 és 4 pontok kihagyhatók.
- A leszállópálya magasságától számított kb. 150 méter magasságban kis plusz sebességet adva kinyitjuk a futóművet és biztosítjuk kinti helyzetben.
- Ha ívelőlap is van a repülőgépen, akkor leszálló fokozatba állítjuk.
- A rádió frekvenciáján ellenőrizzük, hogy a repülőtér frekvenciájára van-e állítva.
- Bejelentkezünk a rádión: pl:„4296 33 bal harmadikból hosszúra. Futó nyitva biztosítva.” Ahol a 4296 a saját gépünk hívójele, 33 a leszállási irány, harmadik az iskolakör harmadik fordulóját jelenti, mivel pont ott vagyunk, hosszúra azt jelenti hogy a repülőtér felett végigrepülve a végében fog leszállni.