Motor indítás előtt, ha egyedül repülünk akkor minden esetben ellenőrizzük, hogy azokban az ülésekben ahol nem ül senki, a hevederek össze legyenek kötve, nehogy beleakadjon a laza csatokba a botkormány és megakadályozza a mozgatását.
Mielőtt beszállunk a gépbe, bár nem kötelező, de érdemes a légcsavart KIKAPCSOLT gyújtáskapcsoló és főkapcsoló mellett 3 – 4 fordulattal átforgatni. Ugyan a movit nem lógóhengeres motorral, hanem vízszintes elrendezésű boxer motorral rendelkezik, így a hengerekbe nem tud elvileg befolyni a motorolaj és hidraulikus ütést mérni a dugattyúra indításkor, de azért soha nem lehet tudni.
A legfontosabb azonban az, hogy megkönnyítsük vele a motorindítást azzal, ha a hengerekbe beszívatunk egy kevés benzint a karburátorból a forgatás közben. Épp ezért nagyon lényeges hogy az átforgatást NYITOTT benzincsap mellett végezzük a benzin akadálymentes folyása érdekében.
Tehát benzincsap kinyit, gyújtáskapcsoló és főkapcsoló kikapcsol, légcsavar 2-3 fordulatot átforgat.
Ha megvan, akkor bemászhatunk a gépbe, ahol a fejhallgatót egyből olyan helyre emeljük, ahol kartávolságon belül elérjük majd akkor is ha beszíjaztuk magunkat. Például a combunkra.
Ezután a hevederekkel bekötjük magunkat és jöhet a motor indítás előtti kabin ellenőrzés.
Amit érdemes tudni, az az, hogy a repülőgépeken egy (bármilyen) kapcsoló akkor van kikapcsolva ha lefelé néz. Ha fölfelé áll, akkor az be van kapcsolva. Tehát az indítás előtti körbetekintés után az összes kapcsolónak lefele kell állni. Ez az alapállapot. Innen kezdjük a szükséges kapcsolókat felkapcsolgatni.
Akkor szaladjunk végig milyen miket kell átnézni beszállás után, indítás előtt. A pilótakabinban lévő műszerekről és kapcsolókról találsz magyarázó fényképet korábbi bejegyzésben is.
Sorry, a hang egy kicsit nyomi lett, nem túl speckó mikrofonnal készítettem… Remélem azért élvezhető 🙂
Tarnóczi Sándor
Megosztás a Facebook-on