Pilótaiskola választása

Az iskola lényege az oktatás. Azért mész repülős iskolába, hogy megtanulj repülni. Ráadásul még ki is kell fizetned érte egy rakás pénzt. Ennek megfelelően a korábbi „kötelező” iskoláidtól eltérően a pilóta iskolánál a legfontosabb feladatod hogy a lehető legtöbbet megtanuld amit csak kell, mert bármit és minden pillanatban használnod kell.

Odafent nincs túl sok gondolkodási lehetőség, ott már dönteni kell az addigi ismereteid alapján. Arra pedig pláne nincs mentség ha valamit nem tanultál meg a földön, vagy a képzésed során, mert azonnal visszaüt. Gondolkodás és mérlegelés, válogatás nélkül, bármennyi pénzed is van (vagy nincs) és bárki is vagy.

A repülés alapja a fizika. Ha a fizikát (amibe bele értem az aerodinamikát is) megtanulod akkor már a repülőgépedet a levegőben tudod tartani.

A fizikát és aerodinamikát öleli körül az összes többi, olyan dolog ami a repülésedet kiszolgálja, annak szerves részét képezi, e nélkül hiába tudod a fizikát, sokáig nem leszel a levegőben. Ezt nyugodtan nevezhetjük „környezetnek”.

Ebbe a környezetbe beletartozik a:

Kommunikáció: kell hogy tartsd a távolságot más repülőgépektől és tereptárgyaktól. Ez a rádiózás.

Hajtómű vagy motor működési elmélet és gyakorlat: tudnod kell például, hogy ha a rá kell húznod a porlasztó fűtést, akkor az miben segít téged a repülés során és ha elhagyod, akkor miért kerülhetsz bajba.

Navigáció: ha nem tudsz tájékozódni, akkor berepülhetsz szándék nélkül katonai vagy tiltott légterekbe, idegen országokba, ahol akár katonai gépet is rád emelhetnek.

Meteorológia: Ha nem tudod mit jelent például a harmatpont és a levegő hőmérséklet egy Celsius fokos eltérése, akkor pillanatok alatt ködben repülve, talaj látás nélkül keresheted merre van a fent és merre a lent.

Légtér szerkezet, repülési szakkifejezések és légijog: Ha kevered a QNH-t és a QFE-t, ráadásul nem tudod hogy mit jelent az ellenőrzött és nem ellenőrzött légtér, hol, milyen magasságig terjed, akkor nagy galibát okozhatsz a többi gép pilótájának és persze magadnak is.

Az iskola választáshoz visszatérve tehát az egyik legfontosabb, hogy olyan helyen tanulj ahol a legtöbb „ragad” rád. Értem ezt mind elméleti ismeretek és mind gyakorlati repülési ismeretek terén.
Ezt pedig akkor éred el, ha nem csak egy embertől hallod ugyanazt a dolgot, akár többször is, hanem több embertől. Észre fogod venni, hogy mindenki másképp fogja meglátni ugyanazt a dolgot.

Például egy 180 fokos forduló gyakorlati kivitelezését minden oktató más szemszögből megvilágítva mondja el neked, mert mindenki az általa fontosnak tartott elemét domborítja ki. Ugyanakkor nem biztos, hogy csak azt az ő általa kidomborított részét kell ismerni, nem árt ha mástól is hallod, hogy ugyanabban a 180 fokos fordulóban mire kell figyelni. Ugyanez igaz a felszállásra, leszállásra, rádiózásra, navigációra, stb.

Tehát ha „nulláról” kezded a repülést, és bizonytalan vagy hogy melyik iskola lenne a legjobb én azt választanám a helyedben, ahol több oktatóval is repülhetsz a képzés során és az elméleti ismereteket is több oktatóval felvértezve adják le neked.

Persze ez nem azt jelenti, hogy az az iskola, ahol egy oktató végzi az elméleti és egy oktató a gyakorlati ismertek átadását az nem jó képzést ad. Ez is megfelelő és teljes körű, de a finomítások a több szemszögű oktatásban sajátíthatók el, tapasztalataim alapján.

Megosztás a Facebook-on

Leave a Comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .