Movitról motorosra átképzés kezdeti lépései…

A motoros pilóta jogosítást (rövidítve: PPL A SEP, ami teljes nevén Private Pilot Licence Aircraft Single Engine Piston vagyis repülőgép magánpilóta engedély egy motoros, dugattyús gépen) két féle módon lehetett megszerezni kb. 2009-től 2013. tavaszáig.

Az első módszer, hogy valaki azonnal ebbe a képzésbe vág bele és valamely pilóta képzéssel foglalkozó pilótaiskolánál befizet egy motoros pilóta tanfolyamra. Ekkor megszerzi a PPL A szakszolgálati engedélyét SEP osztály jogosítással. Ennek költsége mai áron kb. 1.500.000 és 2.000.000 Ft között van.

A másik módszer, hogy előbb egy motoros-vitorlázó pilóta jogosítást szerez, aztán minimum 10 óra átképzéssel megszerezheti hozzá a motoros pilóta jogosítást is. Bár a két képzés nagyrészt hasonlít egymásra, hiszen a motoros-vitorlázó engedélyhez ugyanúgy 45 órát kell benne repülni a növendéknek, de végül a szakszolgálati engedélyébe bejegyzik, hogy a jogosítása „csak” TMG-re, azaz Touring Motor Glider-re jogosítja fel, ami nem egyenlő a motoros géppel. A motoroshoz SEP, azaz Single Engine Piston bejegyzésnek kell szerepelni a szakszóban, mert csak ezzel szabad motoros gépet vezetni, TMG-vel nem.

Így aki utasszállító pilóta szeretne lenni, annak mindenképpen első lépés a SEP bejegyzés megszerzése, mert sajnos a legtöbb helyen a légitársaságok ezt veszik alapul a felvételi során, a TMG-t nem. Tehát így vagy úgy de el kell érnie a SEP bejegyzést a szakszolgálati engedélyben.

De…

Tudtommal, 2013 tavaszától a fent leírt második lehetőség megszűnt. Aki addig belekezdett a TMG-be az még befejezhette a korábbi szabályok szerint, de aki most kezdené ez alapján az már nem fogja tudni így megcsinálni. Épp ezért ha kereskedelmi, utasszállító pilóta karrierre vágysz, most már egyből a SEP-re pályázz!

Tovább olvasom >>

Megosztás a Facebook-on

Leave a Comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .