[lang_hu]
Pilóta mentőernyő: melynek feladata, hogy a repülőgép levegőben történő vész elhagyása esetén megmentse a pilóta életét. Vagyis ez nem egy normál ejtőernyős ugráshoz kitalált ernyő, mivel használója (a pilóta) alap esetben nem használja, csak akkor, ha az alábbi 4 dolog egyike történik vele:
-
A repülőgép nem irányítható többé a levegőben
-
A repülőgép irányítható a levegőben, de hajtómű meghibásodás és leállás miatt, hegyek között leszállásra alkalmatlan területen süllyed.
-
A pilóta egészségügyi okokból kifolyólag nem tudja tovább vezetni a repülőgépet.
-
Meteorológiai viszonyok nagyfokú romlása esetén sűrű köd borítja a földfelszínt és a repülőgép valamilyen okból nem tudja megvárni a köd feloszlását (pl: kifogyóban az üzemanyag), vagy átmenni másik repülőtérre. Természetesen ez egy műszeres repülés (IFR) esetén nem indok.
Mikor nyílik biztonságosan egy mentőernyő?
Nos ez több dologtól is függ (pl. hajtogatás szakszerűsége, hajtogatások közötti idő, ernyő tárolás módja, stb.) de egy dolgot fontos szerepet játszik benne.
Ez pedig a nyitóernyő és az azt működtető rugó. Ez a kis nyitóernyő a mentőernyőhöz van csatolva, ami ha kinyílik akkor a légáramlat belekapva kihúzza az ernyő tokjából a főernyőt. De ahhoz, hogy ez a kis nyitóernyő kinyíljon, arról egy megfelelő erősségű rugónak kell gondoskodnia. A mai szabvány szerint egy rugó akkor megfelelő ha összenyomott állapotban eléri a 10 kg-ot a rugóerő.
Ezt a legkönnyebben úgy ellenőrizhetjük, ha a rugót ráhelyezzük egy szobamérlegre és összenyomjuk. Ha a leolvasott érték eléri a 10 kg-ot akkor rendben vagyunk.
[/lang_hu]
[lang_en]
[/lang_en]
Megosztás a Facebook-on