Repülőgép műszer meghibásodás

Bár kicsit túlzásnak tűnik, de repülés közben bármely műszerünk, bármely pillanatban felmondhatja a szolgálatot, ezért nem árt, ha kiképzés során felkészülünk az ilyen szituációk kezelésére. Vitorlázó repülőgép-vezető képzésben még a legelső egyedül repülés előtti feladatok egyike a letakart műszerfalas repülés. Ennek során a növendék lelki felkészítése már a földön megkezdődik akkor, mikor az orra előtt valamilyen el nem mozdítható tárggyal (pl az egész műszerfalat betakaró, felcsavarozott fém lemezzel) letakarják az összes műszerét és ennek tudatában kell megkezdenie már a felszállást is. Se sebességmérő, de magasságmérő, se vario, se golyó…

Ezen a videón egy reggeli repülés során víz csapódott le a sebességmérő csővezetékében ami megakadályozta, hogy a nyomás megfelelő módon átjárhassa, ezért hibás értékeket mutatott. Leszállás után a hibát elhárítottuk.

Olvasd tovább >>

Megosztás a Facebook-on

Leave a Comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .