Az útvonalrepülés: 1. rész – A tervezés

A navigálást a földön kell megkezdeni és még ott fejben felkészülni rá. A levegőben már pillanatok alatt el lehet tévedni, aminek egyszerű az oka. Megmutatom.

Nézz rá erre a repülős térképre. Az aljától a teteje felé nézd végig. Tudod, hogy hol jársz most?
Megtalálnád mondjuk Nagyveleget? Vagy Bakonyoszlopot?

(kattints rá a nagyításhoz)

Ugye milyen egyszerű! Nahát! Nem lehet itt kérem eltévedni. Ugye? Egyik település a másik után, mindegyiknek van neve, oszt’ aszerint kell haladni. Sima ügy…

Akkor most üljünk be a repülőgépbe és nézzük mit látunk mikor kinézünk az ablakon:

(kattints rá a nagyításhoz)

Nos???

Melyik itt Nagyveleg?

Hol van Bakonyoszlop?

Ööööö…

Hol is vagyunk? Hol egy településnév jelző tábla? Egyik település a másik hátán. Bármerre fordulok és nézek, sehol egy felirat. És mindezt végig a repülés alatt!!!

No, nem baj repüljünk 15 percet és majd csak rájövünk merre járunk…

15 perc múlva: Nahát jobbról, balról szlovák felségjelű vadászgépek kísérnek! De cukik! Vajon mit akarhatnak itt Magyarország felett???

Ez gáz! Szóval. A felkészülés a földön történik a teljes útvonalrepülés minden mozzanatának előre tervezésével. Tervezzük az irányt, sebességet, időt, távolságot, mikor mit fogunk látni, hol mennyi üzemanyagnak kell még lennie, stb.

Olvasd tovább >>

Megosztás a Facebook-on

Leave a Comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .