Vészhelyzet: motorleállás felszállás közben – visszafordulással

Felszállás közbeni motorleállás második lehetséges megoldása a 180 fokos visszafordulás, melyet akkor alkalmazunk, ha nem tudunk előrefelé leszállni illetve nem túl erős a szembeszél és megvan a biztonságos fordulóhoz elegendő magasságunk.

A motor leállás után (vagy erős teljesítmény esés felismerése után) azonnal, késlekedés nélkül megkezdjük a visszafordulást, mert minden méter számít!

Ehhez előbb felvesszük a sikló horizontot, amit a bot előrenyomásával érünk el. Tilos addig megkezdeni a fordulót, amíg nincs siklóhelyzetben a gép! Sőt a siklóhelyzet felvétele sem biztosítja automatikusan a repüléshez elegendő sebességet, mivel ha késlekedve nyomtuk emelkedésből siklásba a gépünket elképzelhető, hogy éppen csak az átesési sebesség határán vagyunk! Ekkor 1-2 másodpercet várni kell, amíg a gép gyorsulni nem kezd és csak utána kezdhető meg a forduló!

Két dolog nagyon lényeges:

  1. Forduló közben meglegyen az átesési sebesség legalább másfélszerese és ez alá ne engedjük a sebességmérőt!

  2. Próbáljunk lehetőleg csúszásmenetesen fordulni!
    A kifele csúszással ugyan távolodunk a földtől, de közben elkopik a sebességünk, ami gond lehet, a befele csúszással pedig nő ugyan a sebességünk, de annak rovására, hogy a szárnyvég jobban közelít a földhöz, mint azt szeretnénk. Tehát csúszásmentesen, ezért nézzünk rá a csúszásjelző golyóra egy-egy pillanatra.

 

Állítsd át és nézd HD-ben!


Tovább olvasom >>

Megosztás a Facebook-on

Leave a Comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .