Az útvonalrepülés: 2. rész – A felkészülés | Cross-country flight: Part 2 – Preparation

[lang_hu]

Életem első útvonalrepülésén (ami a vitorlázórepülős ezüstkoszorús 60 km-es táv volt) csak egy kölcsönkapott, összegyűrt térkép állt rendelkezésemre, melyet elő sem vettem repülés alatt. Minden a fejemben volt, pedig az elérendő Úrhida repteret nem egyszerű úgy megtalálni, hogy még soha nem láttuk és a mellette lévő település egyik kis szegletében, vékony csíkként fekszik. Farkashegyről (Budakeszi mellett) a Velencei-tóig még eltaláltam, mert a farkashegyi felszállás után elég nehéz lett volna a 40 Km-re lévő tavat nem észrevenni és felé navigálni. Utána a legnagyobb település Székesfehérvár volt, ami szintén nem keverhető össze.

De hol van Úrhida reptér ami csak egy kis pont valahol az egyik eldugott falu szegletében…?

A Google Earth-n történt előzetes felkészülés miatt viszont már messziről könnyen megtaláltam repülés közben, ami csak akkor lett volna gáz ha nem sikerül kiszúrnom pontosan hol is van, és alacsonyan, termik nélkül próbálom keresgélni. Az tuti terepre szállással végződött volna…

De nézzük is hogy milyen segítséget is adott nekem!

Te megtalálod ezen a képen az úrhidai repteret? Pedig rajta van…

(kattints rá a nagyításhoz)

A Google Earth-ön kinéztem, hogy Székesfehérvár után mit kell látnom majd a gépből amit hamar felismerhetek.

Íme az első tájékozódási pont:

Olvasd tovább >>

[/lang_hu]

[lang_en]

(Click on the picture to zoom)


Read more >>

[/lang_en]

Megosztás a Facebook-on

Leave a Comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .