Az útvonalrepülés: 3. rész – A végrehajtás | Cross-country flight: Part 3 – Flying

[lang_hu]

Ha leadtuk a repülési tervet, felszállhatunk. Felszállás után jelezni kell a reptéri tájékoztatónak hogy egyrészt elhagyjuk a reptér környékét, ne kalkuláljon velünk, másrészt, hogy át fogunk térni másik frekvenciára, így ha valamit akar mondani akkor most mondja, mert utána a reptéri frekvencián nem fog már elérni minket.

Ezek után megkezded a levegőben a navigálást a térképeden felrajzolt kurzust követve.


Elemi navigáció útvonal repülés közben

Eközben persze figyeled az iránytűdet is és próbálod a látott tereppontokat az iránytűvel összevetni, hogy pontosan a térképen kijelölt kurzuson repülj végig.

Folyamatosan figyeld a rádióban, hogy nem hív-e a FIC. Nem lehetsz annyira elfoglalva a navigálással, hogy ne halld meg a saját hívójeled.

Az útvonalrepülés alatt végig próbálod tartani a megadott magasságot, figyeled a körülötted lévő légteret, nehogy másik légijárművel vagy óvatlan madárral akadj össze és nézed, hogy hova tudnál leszállni, ha meghibásodna a motorod.

Végig figyeled, hogy miképp alakul körülötted az időjárás. Ha sötétednek a felhők és tornyosodnak, összezáródnak akkor kerüld őket és szállj le minél korábban. Ha villámlani kezd, már semmi keresnivalód a levegőben. Ha köd kezd kialakulni és lentebb ereszkedve is azt veszed észre hogy ő is lefelé tart akkor minél előbb leszállni, bárhol is vagy.

Tovább olvasom >>

[/lang_hu]

[lang_en]


Basic navigation during cross-country flight


Read more >>

[/lang_en]

Megosztás a Facebook-on

Leave a Comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .