[lang_hu]
Ha leadtuk a repülési tervet, felszállhatunk. Felszállás után jelezni kell a reptéri tájékoztatónak hogy egyrészt elhagyjuk a reptér környékét, ne kalkuláljon velünk, másrészt, hogy át fogunk térni másik frekvenciára, így ha valamit akar mondani akkor most mondja, mert utána a reptéri frekvencián nem fog már elérni minket.
Ezek után megkezded a levegőben a navigálást a térképeden felrajzolt kurzust követve.
Elemi navigáció útvonal repülés közben
Eközben persze figyeled az iránytűdet is és próbálod a látott tereppontokat az iránytűvel összevetni, hogy pontosan a térképen kijelölt kurzuson repülj végig.
Folyamatosan figyeld a rádióban, hogy nem hív-e a FIC. Nem lehetsz annyira elfoglalva a navigálással, hogy ne halld meg a saját hívójeled.
Az útvonalrepülés alatt végig próbálod tartani a megadott magasságot, figyeled a körülötted lévő légteret, nehogy másik légijárművel vagy óvatlan madárral akadj össze és nézed, hogy hova tudnál leszállni, ha meghibásodna a motorod.
Végig figyeled, hogy miképp alakul körülötted az időjárás. Ha sötétednek a felhők és tornyosodnak, összezáródnak akkor kerüld őket és szállj le minél korábban. Ha villámlani kezd, már semmi keresnivalód a levegőben. Ha köd kezd kialakulni és lentebb ereszkedve is azt veszed észre hogy ő is lefelé tart akkor minél előbb leszállni, bárhol is vagy.
[/lang_hu]
[lang_en]
Basic navigation during cross-country flight
[/lang_en]
Megosztás a Facebook-on