Felszállás farokkerekes repülőgéppel | Take off with tail wheel plane

[lang_hu]

Gáz ráadásakor a botkormányt bal kézzel továbbra is teljesen hasra húzva tartjuk. Jobb kézzel a gázt toljuk rá teljesen. A repülőgép gyorsulása során kb. 20-30 km per óra sebesség eléréséig a bot végig hason van. Ez azért fontos, mert ha például egy gödörbe megy a főfutó és a gép orra szeretne állni, akkor középhelyzetben lévő botkormánnyal ilyen kis sebességnél még kevés esélyünk lenne a megakadályozására, hiszen a vízszintes vezérsíkon ébredő légerők még nem teszik lehetővé a hosszirányú kormányzást. Hiába húznánk bele tökéletes reflexekkel a botba, a légerő elégtelensége miatt a légcsavar szinte biztos, hogy bele fog verni a földbe.

Tovább olvasom >>

[/lang_hu]

[lang_en]
Before take off we have to check the following things:

  • Stick back (pulled to belly)
  • Cooler in closed position
  • Parking brake ON
  • Instruments, indicators in normal range
  • Engine warmed up and ready for take off, idle
  • Tower is informed about our take off intend

If everything is all right, once more we look out of the plane, checking if there is airplane to take off or lanfing, or law passing cross the runway. If OK, push the thrust and let we start the take off!

Read More >>

[/lang_en]

Megosztás a Facebook-on

Leave a Comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .