A Go-Around végrehajtása

Mi az a Go-Around?

A Go-Around egy megszakított leszállás. Valamilyen oknál fogva a pilóta úgy dönt, hogy mégsem fog leszállni a repülőgéppel, hanem megtörve az ereszkedést gázt ad és visszaemelkedik.

Ez lehet egy rosszul felépített besiklás miatt, vagy erős oldalszél miatt, vagy a leszállópályán lévő akadály miatt, vagy tulajdonképpen bármi miatt, a lényeg, hogy még a levegőben átstartol a leszálló irányon lévő repülőgép.

Fontos hogy a go-around-nál a döntés megszületése után elsőként a gáz megy rá, hogy mielőbb megálljon a süllyedés és mielőbb visszaemelkedjen a repülőgép.

Ha pedig már emelkedik, akkor lehet fokozatosan visszacsukni a fékszárnyat és ha behúzható a repülőgép futóműve akkor a futóművet is.

A sorrend Go-Around végrehajtásához:

  1. Teljes gázadás

  2. Porlasztófűtés kikapcsolás

  3. Ha már elemelkedik a gép, akkor 200 lábbal a talaj felett óvatosan és több fokozatban a fékszárnyat is visszacsukjuk.

  4. Teszünk egy kört és ismét megpróbálunk leszállni.

Ebben a videóban egy motorleállásos kényszerhelyzet megoldása lett volna a feladat, de a besiklás rosszul lett felépítve, túl magasan érkeztünk volna a reptér fölé ahhoz, hogy egy biztonságos "le és tovább" (touch-and-go) kijöjjön belőle, így arra használtuk fel hogy "Go-Around" azaz levegőben átstartolás gyakorlat legyen.

Tarnóczi Sándor

Megosztás a Facebook-on

Leave a Comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .