Repülőgép motorleállítás a levegőben

Motoros repülőgépnél nem jellemző, hogy a motort leállítjuk repülés közben. Ha mégis megtennénk akkor erre talán két indok lehetséges. Az egyik, ha a motor valamiért megsérül, ami lehet az olajnyomás hiánya vagy alacsony nyomása miatti leállítás vagy esetleg egy motortűz miatti vészleállítás. A másik indok a légcsavar sérülése, ami lehet egy madárral való ütközés következménye, de lehet akár műszaki, anyagfáradásos hiba is.

Ugyanakkor motoros vitorlázó-repülőgépnél nagyon is megszokott és bevett szokás, hogy termikfogás után, szép lassan visszaveszünk a fordulatszámból és figyeljük, hogy még így is pozitív tartományban marad-e a varióméterünk. Ahogy tovább emelkedünk, a repülőgépet emelő termik valószínűleg egyre erőteljesebbé válik, így a motor fordulatszámot is egyre kisebbre szabályozhatjuk míg végül 1-2 perc alapjáraton történő üzemelés után, továbbra is pozitív varió mellett végül leállíthatjuk. Ez alatt a pár perc alatt a motor is kényelmesen vissza tudott hűlni, hiszen nem az emelkedő teljesítmény után és a magasban lévő alacsonyabb léghőmérsékletben hirtelen leállítva tettük ki a hengereket a gyors hűlés okozta sokknak, hanem volt ideje szépen alacsony fordulatszámon visszahűlni.

Olvasd tovább >>

Megosztás a Facebook-on

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .