[lang_hu]
Bár kicsit túlzásnak tűnik, de repülés közben bármely műszerünk, bármely pillanatban felmondhatja a szolgálatot, ezért nem árt, ha kiképzés során felkészülünk az ilyen szituációk kezelésére. Vitorlázó repülőgép-vezető képzésben még a legelső egyedül repülés előtti feladatok egyike a letakart műszerfalas repülés. Ennek során a növendék lelki felkészítése már a földön megkezdődik akkor, mikor az orra előtt valamilyen el nem mozdítható tárggyal (pl az egész műszerfalat betakaró, felcsavarozott fém lemezzel) letakarják az összes műszerét és ennek tudatában kell megkezdenie már a felszállást is. Se sebességmérő, de magasságmérő, se vario, se golyó…
Ezen a videón egy reggeli repülés során víz csapódott le a sebességmérő csővezetékében ami megakadályozta, hogy a nyomás megfelelő módon átjárhassa, ezért hibás értékeket mutatott. Leszállás után a hibát elhárítottuk.
[/lang_hu]
[lang_en]
[/lang_en]
Megosztás a Facebook-on